jufjasmijn.reismee.nl

Daar zijn we dan!

Vanmorgen om half 8 ging bij mij de wekker. Ik moest vroeg opstaan, want ik was natuurlijk weer van alles vergeten in te pakken. Nog even douchen, de laatste spullen in pakken, koffer open, koffer dicht. Vervolgens weer mijn koffer open, want ik had mijn jas niet ingepakt. Even lekker ontbijten en toen stond Luuk al voor de deur, Luuk is een andere student van de pabo en hij gaat ook mee naar Berlijn. Ik had natuurlijk mijn schoenen nog niet aan en mijn koffer nog niet in de auto gezet. Na even snel doorwerken vertrokken we om 10 uur met de auto naar het vliegveld in Düsseldorf. Het was erg rustig op de weg. Luuk en ik waren al erg vroeg op het vliegveld. Het vliegtuig vertrok om 13:30 uur en wij waren er al om 10:50 uur, reken dus maar even uit hoe lang dat we moesten wachten!

Na ongeveer 50 minuten kwamen de laatste studenten en leerkrachten op het vliegveld aan. We hadden online ingecheckt, dus we hoefden alleen nog onze bagage af te geven bij de balie. Snel naar de douane, zodat we nog iets konden eten. Het was al kwart voor 1 dus we moesten nu toch wel opschieten, anders kwamen we het vliegtuig niet meer in. Net iets voor half 2 (net op tijd dus) zaten we in het vliegtuig. We hadden een vliegtuig met propellers, hebben jullie al eens in zo'n vliegtuig gezeten? Nou ik nog nooit, en ik vond het hartstikke eng. Dit was pas de tweede keer dat ik ging vliegen!

Gelukkig viel het allemaal wel mee toen we eenmaal opgestegen waren. We hoefden maar 55 minuten te vliegen. Bij het landen hadden we behoorlijk was turbulentie. Ik had dit nog nooit meegemaakt, dus ik vond het wel spannend. Gelukkig zijn we veilig geland. Toen we aankwamen in Berlijn was het maar liefst 27 graden! Veel beter dan de kou en regen in Limburg. We zijn vanuit het vliegveld met de taxi naar het hotel gegaan en daarna lekker de stad ingegaan.

We hebben vandaag ongeveer 10 kilometer gelopen en al een heleboel gezien. We vertrokken als eerste naar een soort van kermis met allemaal kraampjes met eten en drinken. Ook was er een bandje aan het optreden, en er stond een man op de tafel saxofoon te spelen! Later zijn we wat gaan eten, want na zo'n lange dag hadden we wel honger gekregen. Ik had een hééééééééééérlijke pasta besteld, met kip, biefstuk, rucola, zongedroogde tomaten en een sausje (ik weet helaas niet meer wat voor sausje, sorry!). Na het eten moesten we direct weer verder lopen, want we hadden gereserveerd bij Kuppel Reichstag. Dit is een koepel in het midden van het parlementsgebouw. Met deze koepel willen de mensen van de regering laten zien dat ze geen geheimen voor elkaar hebben. Tegenwoordig komen er heel veel mensen naar kijken, omdat het heel mooi is om te zien en omdat je een ge-wel-dig uitzicht hebt vanuit de koepel!

Dicht bij de koepel is een heel chique hotel: het Adlon hotel. In dit hotel komen heel veel bekende mensen zoals prinses Beatrix en Michael Jackson. Michael Jackson hield zijn kind hier omhoog op het balkon (zoals bij Simba in de Lion King), omdat er heel veel fans voor het hotel stonden om Michael te kunnen zien! Het was wel erg prijzig in het hotel, een glas cola kostte daar 7,50 euro!

Op het einde van de dag zijn we nog even naar het Sony Center geweest. Hier was alles mooi versierd met lichtjes. We waren wel al hééél erg moe, dus wilden we graag terug naar het hotel. We gingen met de metro, maar we hadden geen idee waar we heen moesten. We waren net op tijd voor de eerste metro, maar de tweede metro hadden we gemist, omdat we niet hard genoeg gerend hadden (oeps).

Maar nu is het al half 1 's nachts, en waarschijnlijk liggen jullie al allemaal lekker te slapen, om morgen weer fit en fris naar school te kunnen. Ik heb morgen weer een hele drukke dag, dus ook voor mij wordt het tijd om te gaan slapen. Ik weet nog niet precies wat we morgen gaan doen, ik weet alleen wel zeker dat ik de hele dag op de fiets zit! Tot morgen!

Reacties

Reacties

Inge Brekelmans

Een mooie eerste dag met al veel indrukken. Geniet van deze week!

Marc bazelmans

Toppie jasmijn. Geniet van deze mooie stad.

Tineke de Gelder

Heel leuk juf Jasmijn, een heus Berlijn blog! Veel plezier!

Tom Bazelmans

Veel plezier en geniet ervan!!

groep 8b

Hoi Juf Jasmijn,

Wat fijn dat u veilig bent aangekomen in Berlijn. Hopelijk heeft u het naar uw zin. Het is leuk om te lezen wat u allemaal meemaakt in Berlijn.
Wij zijn vandaag naar San Pedro gevlogen. Het was een super snelle vlucht, wij waren er al na 10 minuten. We hebben in het wereldpaviljoen beleefd hoe het dagelijkse leven in San Pedro is.We hebben hier meegemaakt hoe mensen zich daar voelen en vonden dit best heftig. Kinderen gaan bijvoorbeeld niet allemaal naar school, want daar is geen geld voor. Je mag alleen naar school als je een uniform hebt. Kinderen moesten werken in de fabriek en op het platteland. Alles wat er gedaan moest worden gebeurde met de hand, zoals cacaobonen sorteren en weven. Sommige kinderen hebben van alle gebeurtenissen verslag gelegd en hier een eigen krant van gemaakt.

Kort samengevat: Het was een hele leuke dag!

Groetjes,

Groep 8b

Oma B.

Leuk zo'n blog Jasmijn. Wat een drukke eerste dag! Ik kijk uit naar dag 2.
Groeten van Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!